מהי אמנות האשליה וכיצד היא פועלת? ‏

מנטליסט היא קוסם שיוצר אשליות כדי לבדר אנשים. אמנות זו קיימת כבר מאות שנים, והיא הפכה לאחת מצורות הבידור הפופולריות ביותר. האימפרסיוניסטים שומרים על מידה גבוהה של סודיות לגבי אומנותם, וחושפים את הטריקים שלהם רק לחניכים שאמון עליהם לעשות זאת כראוי. קוד התנהגות זה מוצדק על ידי הסיכונים הכרוכים במעשיהם. אם קוסם חולק את סודותיו, הם מסתכנים בהרס המוניטין שלהם והאומנות שלהם.

המטרה העיקרית של מנטליסט היא לגרום לקהל להאמין שמה שהם רואים או שומעים הוא לא באמת שם. הם משתמשים באביזרים גדולים ואפקטים מיוחדים כדי ליצור את האשליה שמשהו הוא לא מה שהוא נראה. אמנות זו קיימת כבר מאות שנים, אבל אשליות מודרניות משתמשות באפקטים מיוחדים ומיומנות מעוצבת היטב בין אם הטריקים הם בקנה מידה גדול או עדין, המטרה היא ליצור אפקט שהוא כל כך משכנע שהקהל לא יכול להאמין שהוא אמיתי.

אם אתה מעוניין להיות אשליה, יש כמה דרכים להתחיל. קודם כל, אתה יכול להצטרף לארגון עבור אשליות מקצועיות. הארגון הזה יכול לעזור לך עם פרסום ותמיכה. יתר על כן, זה יכול לעזור לך עם התפתחות הקריירה שלך. בנוסף, אתה יכול ללמוד יותר על הפסיכולוגיה מאחורי קסם. כאיש מנטליסט, אתה יכול גם להתפרנס מהופעה. ישנם ארגונים רבים שיכולים לעזור לך להתחיל.

לבסוף, מנטליסט צריכה להיות בעל מוח יצירתי כדי ליצור אשליות מדהימות. עבודתם היא לא רק להערים על הקהל, אלא גם לשלוט בביצועיהם ובהוצאתם להורג. אתה צריך גם להיות בכושר פיזי אם אתה מעוניין להיות אשליה. הפעלת אביזרים, שרשרות היאבקות, ושינוי מאחורי וילון סאטן הוא עבודה תובענית פיזית, אז זה הכרחי להיות במצב פיזי שיא. אחרת, הקהל שלך עלול לחשוב שאתה פחות מקסום.

אשליות פסיכולוגיות יכולות להתבצע באירועים שונים, כולל מסיבות פרטיות, מסיבות יום הולדת, ואירועים ארגוניים. הם גם מושלמים להופעות תקריב במהלך קבלת פנים או אירוע מפגש וברכה. אתה יכול לשכור מנטליסט פסיכולוגית כדי להפוך את האירוע שלך לבלתי נשכח. זה סוג נדיר של בידור שישאיר אורחים מעוררי יראה.

אמן אשליות מודרני הוא דיוויד קופרפילד. מופעי הבמה שלו הם לעתים קרובות שילוב של סיפור סיפורים וקסם. הוא נחשב לעילוי קסום, והיה האדם הצעיר ביותר שהתקבל לאגודת הקוסמים האמריקאית. אשליותיו נראו בטלוויזיה, ורוב הופעותיו מבוצעות בשידור חי מול קהל. זה מבטיח שהקהל יוכל להיות משוכנע לחלוטין שההשפעות אמיתיות ולא תופעות שנוספו לאחר הייצור.

קוסם יכול לרחף חפצים באוויר, כמו במקרה של אייזנהיים. דוגמה לכך היא תכסיס טלפורטציה. מנטליסט משגר מטבע כי הוא בצד אחד של הבמה למשנהו. זה גם אפשרי לשגר את עצמך או העוזר שלך בכלוב. הקוסם גם נועל ופותח את העוזר שלו בכלוב. זה יוצר אשליית טלפורטציה כפולה, שבה הקוסם והעוזר מחליפים מקומות.

אחד מאנשי המנטליסט המפורסמים ביותר הוא הארי הודין. הוא היה הראשון להכניס קסם לתיאטרון. הקוסם הזה הביא קסמים מהירידים לתיאטרון. בשנת 1845 פתח תיאטרון קסמים בפריז. הוא התמחה באוטומטה מכנית, והיה גם הראשון שהשתמש בגוף האדם כדי לבצע אשליות. למרבה הצער, העוזר שלו גנב את המנגנונים הסודיים שלו.

מנטליסט חייבת ללמוד איך להפריד בין אמת לשקר. מיומנות זו נובעת מהיכולת לקרוא מחשבות של אחרים ולחזות אירועים. סוג זה של ביצועים נקרא אסקפולוגיה, וזה יכול להיות די מסוכן. זה בונה מתח ומיסטיקה, ויכול להשאיר את הקהל תוהה מה קורה.

פרטים נוספים בלינק: https://www.orenshalom.co.il/