טיפים לטיול מוצלח בזמביה

השממה המדהימה של זמביה היא המדינה הטובה ביותר לצאת לספארי אם אתה אוהב ספארי. בניגוד לרבים מיעדיה הידועים יותר של אפריקה, בזמביה יש שפע של פארקים לאומיים השופעים חיות בר, נהרות השופעים בהיפופוטמים ובתנינים, ואינספור תצפיות על חיות בר. הנה כמה טיפים כדי להפוך את הטיול שלך למדינה המרתקת הזאת לבלתי נשכח.

הנופים והתרבות המגוונים של המדינה הופכים אותה למקום אידיאלי לחקור את חיות הבר המדהימות והתרבות הייחודית. האטרקציות התיירותיות העיקריות הן מפלי ויקטוריה המפוארים, הפארק הלאומי קסנקה ומוזיאון ליווינגסטון. חובב חיות בר יאהבו את נדידת עטלפי הפירות שמתרחשת באוקטובר ובדצמבר. במוזיאון הלאומי של ליווינגסטון ובמוזיאון לוסקה יש תערוכות רבות המתמקדות בכישוף.

התרבות הייחודית של המדינה תהיה תענוג לנוסעים. השפה הרשמית היא אנגלית, אבל מבקרים יכולים לדבר גם בשפת במבה וניאניה. המדינה ידועה בקדרות ובגילוף, באריגה ובמוזיקה. פסטיבלים הם גם חלק משמעותי מהתרבות הזמבית. אחד הטקסים הזכורים ביותר הוא ”קומבוקה”, טקס החתונה המסורתי של לוזי.

מה אפשר לעשות בטיול לזמביה?

הפארקים הלאומיים הם גם אידיאליים לספארי. הפארק הלאומי דרום לואנגווה, שהוא ביתם של כמה מחיות הבר הטובות במדינה, הוא אחד מיעדי הספארי המועדפים ביותר באפריקה. הפארק הלאומי קפאו (באנגלית: Kafue National Park) הוא הפארק הלאומי הגדול במדינה. גם הפארק הלאומי הלגונה הכחולה פופולרי מאוד. לבקר בפארקים האלה ולחוות את חיות הבר בבתי הגידול הטבעיים שלהם בטוח ישאיר אותך עם זיכרון לכל החיים.

בנוסף ליופייה הטבעי, זמביה ידועה בפסטיבלים שלה. קומבוקה, המתורגם ל ”לצאת מן המים”, חוגג את המסע שעשה מלך לוזי מן השיטפון אל הקרקע הגבוהה יותר. הפסטיבל כולל סירת פיל ענקית, ריקוד, מוזיקה ובידור. הפורום הכלכלי העולמי (WEF) דירג את זמביה כאחת המדינות הבטוחות ביותר באפריקה.

ישנם הרבה פלאים טבעיים בזמביה. קומבוקה, שם המדינה, משמעו ”לבוא מהמים” וחוגג את מסעו של מלך לוזי למקום גבוה יותר. הפסטיבל מתקיים בליווינגסטון ומתקיים ממש לפני המונסון. יש מוזיאונים שמתמקדים באמנויות אפריקאיות ותרבויות אחרות. לדוגמה, מוזיאון הדתות האפריקאיות והפורום הכלכלי העולמי מדרגים את זמביה כיעד בטוח.

ההיסטוריה העשירה של המדינה מרתקת. המוזיאון הלאומי של לוסקה מאכלס תערוכות על כישוף, בעוד מוזיאון ליווינגסטון מציג אמנות אפריקאית. הערים של זמביה הן מאוד נגישות באוויר, כך שאתה יכול לתכנן הנסיעה שלך בתוך זמן קצר בכלל. יש הרבה מקומות לראות, ותצטרך להחליט בעצמך.

טיול לזמביה יכול להציע חוויה נפלאה. האנשים ידידותיים ומכניסי אורחים, והשפות שלהם הן אנגלית, במבה וניאניה. תכנון הספארי שלך למשך זמן ארוך יותר, במקביל יש להביא שפע של כסף מזומן. קשה לנצח את היופי הטבעי של המדינה ואת תנאי המחיה הבטוחים.

אם אתם מטיילים עם ילדים, כדאי לשקול לתכנן את הטיול שלכם בעונה היבשה. תצטרך לנעול נעלי הליכה נוחות בזמן הזה. בעונת הגשמים, עדיף לארוז מעיל גשם וכובע. אחרת אתה עלול למצוא את עצמך בסופו של יום נח על החוף. ישנן עונות ספארי נפרדות בפארקים הראשיים של זמביה. יש לתכנן מראש ולבדוק מהו הזמן הטוב ביותר לבקר. אם אתם רוצים לראות חיות בר בטבע ולחסוך כסף, זה הזמן הכי טוב לבקר בזמביה.

אתה צריך לתכנן סביבה לחה אם אתה נוסע במהלך העונה היבשה. אתה תרגיש יותר נטוש ובשמש. אתה צריך להתלבש בהתאם לעונה הגשומה. טיול לזמביה אמור להימשך לפחות שבוע. זה לא מספיק לבלות שבוע בשיחים. ספארי הוא חובה לכל נוסע. מסע מופלא וזכרונות קסומים לחוויה אמיתית בלתי נשכחת.