כיצד להימנע מאסונות במיזוגים ורכישות

מה הכוונה במיזוג ורכישה?

כאשר עסקים משתלבים, הם משתמשים בתהליך שנקרא מיזוגים ורכישות ומאפשרים לעסקים להגדיל את גודלם, אזור השירות, בסיס הלקוחות ובריכת הכישרונות שלהם. עסקאות אלה יכולות גם לשפר את הביצועים הפיננסיים של החברה. אבל מיזוג או רכישה יכול להיות גם אסון. הנה איך להבטיח עסקה מוצלחת:

מיזוגים ורכישות הם עסקאות עסקיות בהן שתי חברות משלבות ויוצרות ישות אחת. מיזוגים כרוכים ברכישת נכסי חברה אחרת או בהעברת בעלות. רכישה, לעומת זאת, כוללת רכישת מניות של חברה, המופצות לאחר מכן לעובדים ובעלי עניין אחרים. לאחר השלמת העסקה, חברת היעד כבר לא מחזיקה בנתח בחברה הרוכשת.

מיזוגים ורכישות יכולים להועיל לשני הצדדים. בעוד שאנשים מסוימים עשויים לחשוש מההשלכות השליליות של יתירות, היתרונות הם רבים. מבצעים אלה יכולים לחסוך כסף לחברה וליצור סינרגיות יקרות ערך. כמו כן, מיזוג או רכישה עשויים להפחית עלויות הקשורות למערכות כפולות, תפקידים ורישיונות. עם זאת, תהליך המיזוג והרכישה יכול לארוך חודשים. במהלך תקופה זו, שחקני מפתח בחברות המעורבות רחוקים מעבודות היום שלהם בזמן שהם עובדים על המיזוג או הרכישה. זה יכול גם לגרום לטבילה בפריון ולאובדן איזון בין עבודה לחיים.

מיזוג אנכי כולל חברה שקונה ספק של המוצר שלה. מפרסם משחקי וידאו עשוי לקנות חברת פיתוח משחקי וידאו כדי להפחית את עלויות התקורה ולשפר את יתרונות הגודל. לעומת זאת, קונגלומרט מ ' וכרוך במיזוג בין חברות שאינן קשורות לכאורה. המטרה של מיזוגים ורכישות של קונגלומרט היא ליצור ישות אחת שמוכרת מוצרים ושירותים מרובים, ולהגדיל את השקעות ההון.

מהן כמה דוגמאות למיזוגים ורכישות?

מיזוגים גדולים של חברות כמו אול וטיים וורנר מראים את קנה המידה העצום של העסקה ואת היתרונות שהיא מביאה. ממשלות מעורבות, והעסקאות גדולות מספיק כדי לטלטל כלכלה שלמה. למשל, המיזוג המקוון של אמריקה טלטל את העולם, מכיוון שהוא סימן את סיום הטלוויזיה בכבלים ועליית שירותי האינטרנט. באופן דומה, מיזוג טיים וורנר עלה 164 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לאחד המיזוגים הארגוניים הגדולים בהיסטוריה.

למרות המונחים משמשים לעתים קרובות לסירוגין, הם שני סוגים שונים של עסקאות. מיזוג הוא מיזוג אסטרטגי של שתי חברות. במיזוג שתי חברות מתקשרות בהסכם משפטי להתמזג ולהפוך לאחת. דוגמאות למיזוגים רחבי היקף כוללים את מיזוג 1998 בין אקסון קורפ למוביל, ומיזוג 2015 בין חברת הג'יי היינץ לקבוצת קראפט פודס. כמה דוגמאות למיזוגים כושלים כוללים אול וטיימוורנר, דיימלר בנץ וקרייזלר.

ברכישה, חברה אחת רוכשת מניות של חברה אחרת במחיר גבוה משווי השוק הנוכחי שלה. לעתים קרובות הוא מקבל שליטה על חברת היעד ומקבל החלטות ללא קלט של בעלי העניין שלה. היא מקבלת בעלות באמצעות רכישת מניות או נכסים, וחברת היעד בדרך כלל מצפה לפרמיה על הערך הנוכחי שלה. בשנת 2006 רכשה אמזון את שוק המזון המלא תמורת 13.7 מיליארד דולר, מה שאיפשר לחברה להתרחב לחנויות לבנים וטיט ולמכור מצרכים נוספים.

מהן הסיבות העיקריות למיזוגים?

מדוע חברות מתמזגות? חברות מסוימות יש קבוצה ייחודית של מוצרים, או שיש להם נישה בשוק נפרד. אמנם מיזוג עשוי לא לספק דרך ברורה לצמיחה, אך הוא יכול לחסוך לחברה זמן וכסף. חברות אחרות עשויות להפיק תועלת מסינרגיות של עסק קיים. אבל אם המיזוג הוא מאותה סיבה או אחרת, כדאי לשקול.

רוב החברות מתמזגות מכיוון שהחוזקות והחולשות שלהן משלימות זו את זו. חברות אחרות עשויות להתמזג כדי להגדיל את הרווחיות הכוללת שלהן. לדוגמה, חברה עשויה להתמזג עם חברה אחרת המתמחה בענף מסוים כדי להגדיל את נתח השוק שלה. זה לא רעיון רע, מכיוון שהוא יכול לספק טווח הגעה רחב יותר לשוק. סיבה נוספת למיזוגים ורכישות היא שיפור הגישה למימון. מיזוג עם חברה אחרת מאפשר לעסק לגשת ליותר הון ומימון גישה שאחרת לא היה זמין.

סיבה נוספת למיזוגים ורכישות היא לגוון את סך תזרימי המזומנים של החברה. מיזוגים מאפשרים לחברות להגדיל את נתח השוק, תוך שילוב נכסיהן ומומחיותן מעניק לחברה המשולבת יתרון על פני יריבותיה. בעוד מיזוג הוא יתרון בנסיבות מסוימות, זה לא תמיד הבחירה הנכונה עבור כל החברות. שקול את היעדים ארוכי הטווח של החברה שלך לפני שתחליט אם להתמזג או לא.