מהו דמי מזונות האישה בגירושין? ‏

מקרה גירושין שאירע לאחרונה באיטליה מנע מזונות מאישה, וציין את דעותיה לגבי נאמנות. אף ־ על ־ פי שהאישה דנה ברעיון לפני הנישואין, היא מעולם לא יישמה אותו. אפילו בית המשפט בקהיר צידד בממצאי בית המשפט התחתון. בית הדין של קסטיון לא מצא ראיות לכך שהאישה יצאה עם גברים אחרים, והזוג ביטל חתונה קתולית משום שהאישה רצתה להתחתן עם גברים אחרים. עם זאת, האיש קשר ברצון את הקשר במודנה.

איך אישה מקבלת דמי מזונות בגירושין?

דמי מזונות לאישה הם אמצעי חוקי המאפשר לבני הזוג לשמור על אורח חיים דומה לזה שממנו נהנו בני הזוג במהלך הנישואין. שופטים ומתווכים משתמשים בגורמים שונים כדי לקבוע את הסכום שעל כל אחד מבני הזוג לקבל. גורמים אלה עשויים לכלול פוטנציאל גיל והשתכרות, צרכים כלכליים, תרומות במהלך הנישואין וגורמים נוספים. שופט יכול גם לשקול את ההיסטוריה של אלימות במשפחה או התנהגות פסולה בנישואין.

דמי מזונות, או תמיכה בבן זוג, מלפני מאות שנים. בימים הראשונים, לנשים לא היו זכויות קניין במהלך הנישואין ולמעשה לא היו אמצעים להרוויח כסף. הרעיון מאחורי דמי מזונות היה להגן על המדינה מנשיאת העול הכלכלי של תמיכה באישה שלא הרוויחה כלום. עם זאת, הרעיון צבר תאוצה כאשר בית המשפט העליון, שציטט את סעיף ההגנה השוויונית של התיקון ה-14 לחוקה, הכריז על אי-שוויון זה כבלתי חוקתי ב-1979.

ככל שמספר הנשים המחפשות דמי מזונות גדל בשנים האחרונות, כמה מדינות שינו את החוקים כדי להפוך אותן לנייטרליות מבחינה מגדרית. משמע הדבר שחלק מהנשים יקבלו דמי מזונות מבעל לשעבר חרף העובדה שהן כבר אינן תלויות כלכלית. המונח ”קבע” בתהליך הגירושין מטעה. במציאות, זה רק לעתים נדירות לכל החיים, ומזונות קבועים אמיתיים שמורים לבני זוג שהיו מחוץ לכוח העבודה במשך שנים

מה זה דמי מזונות בגירושין?

אם אתה תוהה מה זה דמי מזונות אישה בגירושין, אתה לא לבד. מספר משמעותי של גירושים כרוך בתשלומי מזונות. מבחינה היסטורית, גברים שילמו לאישה כדי לתמוך בה בזמן שהיא נשארה בבית כדי לגדל את הילדים. כיום, עם זאת, נשים הן יותר נראות לעבוד מאשר גברים, וככאלה, לעתים קרובות הם על אחיזה כלכלית שווה עם בעליהן לשעבר.

תשלומי מזונות הם בדרך כלל מחזוריים ובצורה של מזומנים או העברות נכסים. בחלק מהמקרים, שופטים יורים על תשלום סכום חד פעמי כדי לתמוך באישה במהלך הגירושים. התשלומים האלה נפרדים מתהליך חלוקת הרכוש הרגיל. במקרים בהם לא מבוצעים תשלומי מזונות, האישה יכולה להגיש תביעה נגדית נגד בעלה לשעבר על תמיכה בבן זוג. לא אחת זוכה בן הזוג התומך בנישואין לחלק נכבד יותר מן הנכסים.

מטרת דמי המזונות היא למזער את ההשפעה הכלכלית של גירושין על ידי מתן המשך הכנסה לבן זוג עם שכר נמוך יותר. יש נשים שבחרו לוותר על קריירה כדי לגדל את ילדיהן, ועלולות כעת להיות בעמדת נחיתות עקב גירושין. אם אישה הייתה המפרנסת של המשפחה, דמי המזונות יכולים לעזור לה לשמור על רמת החיים שלה. הנמען יכול לדרוש אחוזים מהכנסתו של המשלם אם היא מסוגלת לעשות זאת.

מה מסמיך אישה לקבל דמי מזונות

החלטת השופט בנוגע למה שמכשיר אישה למזונות היא סופית. בית המשפט מתייחס לנסיבותיהם של בני הזוג, לרבות גילם, מצבם הכלכלי, אורך נישואיהם ותרומתם לנישואין. במקרים רבים, בן הזוג שתמך בנישואין יקבל יותר מזונות מבן הזוג השני. דמי מזונות הם סוג של תמיכת בן זוג המוענקת לאישה שלא הייתה המפרנסת העיקרית.

למרות שדמי מזונות משולמים בדרך כלל על בסיס חודשי, השופט רשאי להזמין תשלומי סכום חד פעמי עבור תחזוקה. תשלומים אלה יכולים להתבצע במזומן או מועברים בנכס. הם נפרדים מתהליך חלוקת הרכוש הרגיל. יש לטפל בתשלומי מזונות מוקדם ככל האפשר. עורך דין גירושין יכול להסביר את כל האפשרויות שלך ולעזור לך לעמוד במועדים להגשת המסמכים. את תמיד צריכה לחפש ייצוג משפטי אם את אישה שמחפשת דמי מזונות.

בעוד יכולת ההשתכרות של אישה נקבעת על ידי היסטוריית התעסוקה הקודמת שלה, היא חייבת להיות גם הכנסה פסיבית מספקת. ילדים עלולים להפחית את כושר ההשתכרות של המשכורת ולהביא לצמצום חוויית מקום העבודה. תשלומי מזונות חייבים להישקל כנגד הכנסתו של בן הזוג המשלם מכל המקורות. אפילו חובות אולי לא נחוצים כדי להביס את דמי המזונות, אבל צריך לקחת אותם בחשבון.